25 Aralık 2014 Perşembe

İSTANBUL COFFEE FESTİVALİ- KAHVE FESTİVALİ

Bugün İstanbul'da ilki yapılan Kahve Festivali'ndeydim. Arkadaşlarım DSM ŞİRKETİ titizlikle organize etmişler...Bu büyüklükte bir çalışmayı yapmak her yiğidin harcı olmaz, ellerine sağlık hepsinin.

Eskiden Galata Rum İlkokulu olarak hizmet veren bir binada yapılıyor ve okul havasını hissetmek çok güzeldi. Mermer merdivenler, yüksek tavanlar, galerili salon çok çarpıcıydı .Son derece güzel bir koku eşliğinde dünyanın en güzel ve en lezzetli kahveleri biradada çeşitli firmalar aracılığıyla tadıma sunulmuştu. Değişik hazırlama teknikleri tanıtıldı. Buharla ,isle servis edilen espresso tattım. Hakikaten enfesti. Bunun yanında pazara yeni çıkmış markalar tanıtım için oradaydı. Bizim yakından bildiğimiz Cafe Nero, Starbucks,Kahve Dünyası,Jakobs vardı.

Önce bir deniz havası alarak gitmek daha da güzel oldu tabii. Kadıköy -Karaköy hattını seviyorum.Üstelik iş saati değildi sakince , telaşsız rahatça seyahat ettim.






 Delongi firması da makinelerinin tanıtımı yaptılar. Donanımlı ve şık makinler...




Çok güzel ürünler satan standlar da vardı. Kurabiyelr,kruvasanlar çeşit çeşit ve göz alıcıydı... Bunlar Heirloom İstanbul'a ait ürünler. Sahibi Dilek Hanım bize geçmişimize, kültürümüze neleri borçlu olduğumuzu anlattı ve çok haklıydı. Bu konuda çok daha duyarlı olmamız gerektiğini hissettim açıkçası...Teşekkürler....
İncelemek isteyenler için :http://www.heirloomistanbul.com/








Bunlar da şekilli yemek ve pasta kitapları...Renk ve tarz muhteşem...




Limonata gel tad diye bağırıyordu sanki. Yok bize şeker yasak deyip sadece resim çektik:)))





Bunlar da mıknatıslı kitaplar. Buzdolabında çok pratik ve hemen el altında...





Metro da oradaydı. Güzel kahveler ve yan ürünler vardı. Ama keşke glikoz şuruplu ve içinde E'li katkı maddeleri olan şurupları oraya koymasalardı. Hemen uzaklaştım tabii ki...





Buhar ve isle espresso bu standda hazırlanıyor.




Diğer renkli kitaplar...





İçeride bir de fotoğraf ve 30 saniyelik bir sunum var. Müzik harika muhakkak dinlemeli.Sanatçı Emre Başak özenle hazırlamış resimleri...Bunlar kahve tozları ve granülleriyle yaptığı çalışmalar...Çok başarılı...



Çikolata Sunumları...




Bunlar da lokumlar...



Reçeller çok hoş...


Bir çeşit damıtma çihazı...




Jacquelline ise annesinin adıyla bir şirket kuran bir girişimciye ait. Levent bölgesinde 35 dakikada istediğiniz çeşit kurabiyeyi kapınıza getiriyorlar. Güzel bir çalışma yapmışlar...Başarılar...



Arzum Okka isimli Türk kahvesi makinesi yapmış. Dizayn çok şık ama bir özelliği var ve çok yer kaplıyor. Ben dekoratif olmak dışında alıp evime tezgahıma koyar mıyım???Emin olamadım. Bir cihaz pratik,kolay ve işlevsel olmalı benim için. Umarım seveni çok olur çokça satarlar...





Her biri ayrı bir emek ve ayrı bir hikaye...İçinde alın teri ve zaman olan her işte olduğu gibi  herkesin yolları açık olsun  diliyorum...

Eline Sağlık DSM...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder